abiadura-aldagailu
- Teknologia orokorra
- en variable-speed drive; adjustable speed drive
- es variador de velocidad
- fr variateur de vitesse
abiadura-aldagailu
Ez dago emaitzarik
Bilatutako terminoa ez dago hiztegian.
SARRERA DESBERDINA:
Barne-aldagailu
- NEXUS - 3 abiadura
NEXUS - 7 abiadura
NEXUS - 8 abiadura
ALFINE (8 abiadura)
ALFINE (11 abiadura)
- T3
P5
P5 Cargo
S7
i-MOTION 3
i-MOTION 9
- Duomatic 2 abiadura
Piñoi Fikoko 3 abiadura
3 abiadura
5 abiadura
8 abiadura
- Speedhub 500/14 (14 abiadura)
- Torpedo DUOMATIC (2 abiadura)
Torpedo AUTOMATIC (2 abiadura)
Bizikletako barne-aldagailua, abatz-aldagailua edo abatzeko barne-aldagailua bizikletako kanpo-aldagailuaren antzeko sistema da, baina engranajeak erabiliz motozikletako edo automibileko abiadura-kaxan bezala.
Barne-aldagailua atzeko gurpileko abatzaren barruan dago, eta 2, 3, 5, 7, 8 eta 14 martxa ere izan ahal ditu.
Barne-aldagailuak paseoko bizikletetan eta gurpil txikiko hainbat bizikleta motatan, bizikleta tolesgarrietan, esaterako, erabiltzen dira batez ere. Barne-aldagailuek engranaje epizikloidalen bidez funtzionatzen dute, eta horrek esan nahi du abatzaren kanpoko aldeak (erradioei erantsita dagoena) abiaduraz aldatzea eragiten duela atzeko gurpileko piñoiarekin alderatuta, hautatzen den martxaren arabera.
1896an, Salfordeko (Ingalaterra) William Reilly-k bi abiadurako abatz bat patentatu zuen, 1898an "The Hub" bezala ekoiztu zena. Arrakasta handia izan zuen, eta hamarkada batez egon zen ekoizpenean. Berehala ezarri zen bizikletentzako engranaje epizikloidal trinkoen bideragarritasuna.
Estatu Batuetan eta Erresuma Batuan eskala txikiagoan, barne-aldagailuak ez dira desbideratzaile motako aldaketak baino ohikoagoak, herrialde horietan bizikleta modernoenetan nagusi den engranaje-sistema. Hala ere, Europa kontinentaleko gehienetan, barne-aldagailuen sistemak ezagunagoak dira. Esate baterako, Vélib' eta Bicing, Parisen eta Bartzelonan bizikletak alokatzeko edo mailegatzeko programa publikoak, hiru abiadurako barne-aldagailukoak dira erabiltzen diren bizikletak.
Desbideratzaile motako aldagailuak ez bezala, non engranajeak eta mekanismoak aire zabalean dauden, engranajeak eta lubrifikatzaileak bizikletaren atzeko gurpilaren ardatzean zigilatuta daude. Engranajeak hatz lodiko abiadura-palanka batek edo twist grip motako ukabil-desbideratzaile batek doitzen edo askatzen duen kable batengatik aldatzen dira.
Gainera, barne-aldagailuak, oro har, itzuli izan dira azken urteotan – Sturmey-Archer eta Shimanoren zazpi eta zortzi abiadurarekin eta Kasselek (Alemania) egindako Rohloffen 14 abiadurarekin –. Esan liteke barne-aldagailu onenetako bat Sturmey Archer Aw hiru abiadurakoa izan behar duela, hirurogei urtez ia aldaketarik gabe egin zena eta oraindik ekoizpenean dagoena, nahiz eta forma aldatuan izan.
1) "aldaketa eta kontrapedaleko balaztak dituzten abatzak" (horietan, aldaketa-sistema eta pedal-balazta bujean integratuta daude),
2) "Danbor-balaztadun abatzak" (aldaketa-sistema eta eskuzko balazta-sistema abatzean integratuta daude),
3) eta "balaztarik gabeko abatzak eta piñoi askeak" (non aldaketa-sistema soilik dagoen sartuta abatzean),
Guztiak ezaugarri eta aplikazio fisiko eta tekniko berberekin.
Gaur egun eta iraganean eskuragarri dauden eredu batzuk:
Shimano
SRAM
Sturmey-Archer
Rohloff
Fichtel & Sachs
Wikipediako bilaketara joan